Amit a managementről tudni kell!
Amit a managementről tudni kell!
A szilárd üzleti hírnév kiépítése fontos az Ön általános sikere szempontjából. Ha ezt elmulasztja, az ügyfelek nem fognak megbízni a márkájában, és inkább a versenytársakkal fognak üzletet kötni. A dolgok időnként megtörténnek, és fontos, hogy minél többet tudjon a hírnévkezelésről.
Mindig védje és javítsa üzleti hírnevét azáltal, hogy minden ügyfelét nyomon követi. Ez még inkább igaz, ha vállalkozása nagyobb méretű. Az ügyfelek szeretnék úgy érezni, hogy valóban számítanak az Ön vállalatának. Használjon olyan automatizált rendszert, amely képes interakcióba lépni velük. Emellett kérje ki a vásárlásokkal kapcsolatos visszajelzéseiket.
A legjobb módja a hírneve kezelésének egyszerűen az, hogy nagyszerű ügyfélszolgálatot nyújt mindenkinek, akivel kapcsolatba kerül. Ha mindenki elégedett, akkor csak pozitív dolgokat mondanak, vagy éppen semmit. A szájpropaganda a legerősebb reklám, mert ingyenes és megállíthatatlan. Gondoskodjon róla, hogy soha senkinek ne legyen oka rosszat mondani Önnek.
Ha azt reméli, hogy vállalkozásként javítani tudja online hírnevét, mindig a weboldalának optimalizálására törekedjen. Ennek egyik módja a fontos keresőkifejezések beillesztése. Ez általában a cégneve lesz. A keresőmotorok, mint például a Google, hajlamosak a tekintélytiszteletet előnyben részesíteni. Ha Önt tekintélynek tekintik, a keresőmotorok feljebb emelhetik webhelyét a keresési eredmények között.
Tegyen közzé moderálási irányelveket minden egyes webhelyén és közösségi médiaoldalán. Az irányelvek közzétételével a látogatói tudni fogják, hogy mi az elfogadható és mi nem elfogadható válasz a webhelyén és a közösségi médiaoldalakon. Ha valaki olyasmit tesz közzé, ami nem felel meg az irányelveknek, távolítsa el a bejegyzést, és adjon magyarázatot arra, hogy miért távolították el a bejegyzést.
Minden egyes válaszát személyre szabja. Kerülje a sablonok használatát válaszaihoz. Ehelyett minden egyes választ személyesen írjon meg, mintha szemtől szemben beszélgetne az ügyféllel. Ügyfelei tudni fogják, ha sablonokat használ, és úgy fogják érezni, mintha nem érdekelné a véleményük vagy az üzletük.
Ne feledje, hogy offline jelenléte hatással van online hírnevére is. Ez általában a hírneve kezdetét jelenti. Az emberek jobban megbíznak Önben, ha jó ügyfélszolgálatot nyújt, jó termékeket és szolgáltatásokat kínál, és jó kapcsolatot ápol az ügyfélkörével. A boldog ügyfelek általában nem írnak rossz véleményeket, ezért tegyen meg mindent, hogy mindannyian boldogok legyenek.
Győződjön meg róla, hogy örömmel fogadja a panaszokat. Előfordulhat, hogy az ügyfelek rossz értékelést kívánnak hagyni, mert nem kérnek bocsánatot vagy nem követik nyomon a problémákat. Próbáljon meg egy jól látható és könnyen használható panasztételi űrlapot elhelyezni a weboldalán. Válaszoljon mindegyikre. Tudni fogják, hogy meghallgattad őket, és hogy foglalkozol a problémákkal. Ez segíthet csökkenteni vagy megszüntetni a negatív értékeléseket.
Ahhoz, hogy növelje vállalkozásának hírnevét ügyfelei körében, adjon nekik lehetőséget arra, hogy jobban megismerjék cégét. Lépjen velük többet kapcsolatba a közösségi hálózatokon. Ha az emberek látják, hogy az Ön cége nem csak egy arctalan vállalati egység, jobban fogadják Önt, és üzleti hírneve javulni fog.
Ha van egy közösségi esemény, legyen vállalati szponzor. Ez az egyik módja annak, hogy javítsa vállalata hírnevét. Ez megmutatja a vállalatának, hogy érdeklődik a közösség iránt. Egy ilyen jó benyomás lehetővé teszi, hogy vállalkozása hosszú távon sikeres legyen.
Miután olvasott egy keveset a hírnévmenedzsmentről, kezdje el a terv megvalósítását. Ez csak egyre mélyebb lesz, ahogy a vállalkozása növekszik, ezért jobb, ha már most mindent kézbe vesz. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy nap a vízben taposva találja magát, amikor negatív hírverés éri.4