Chiptuning mióta is?
Chiptuning mióta is?
A Többi tuner oldallal szemben én nem csak lehordani fogom a kis technikát,van előnye is furcsa átláthatatlan kütyünek!
Chiptuning azóta létezik amióta elektronika vezérli a motorokat, azóta van igény és lehetőség a teljesítmény jelentős mértékű növelésére!
Tuningbox később csak a kilencvenes évek végén kezdett megjelenni,az elektromos adagolóval elátott motorok megjelenése utánn!A teljesítmény növelésére igény volt és a chiptuningal kevés helyen foglalkoztak!a chiptuning rettentő drága volt hisz abban az időben nem voltak tört,klon verziok a programokbol és aki megvásárolta a technikát nem dolgozott olcsón!
A motorra ható működését tekintve is teljesen különbözőva a két megoldás, a tuningbox a motor és a motorvezérlő közti kontaktba szól bele, “elkonbinálja az értékeket"és egy módosított jelet küld a motorvezérlőnek és így ér el plusz teljesítményt!
Ennek a megoldásnaka a hátránya , hogy véges és kis mértékü modosításra képes!Nagyobb mértékű eltérés esetén a motorvezérlő és betilt, és vészprogramban nem jó autózni!
Az analóg és a digitális tuningbox működései elve teljesen megegyezik, csak a digitális jobban szabályozható és pontosabb mert több értéket kombinál át kisebb mértékben, de a hátrányai is megegyeznek. A chiptuning a motorvezérlőben lévő program finomhangolásával ér el jelentős teljesítmény növekedést, mert egyszerre sok paraméter összehangolt kis mértékű változtatása a leghatásosabb!
A tuningbox általában egy senzor jelének jelentős változtatásával éri el a korlátolt és tiltás határán mozgó teljesítménynövekedést!A mai korszerübbnek tekinthető digitális tuningboxok több senzor jelét kezelik igy teljesítmény mérő berendezés álltal is bizonyítható nagyobb mértékű 15-18% növekmény!Ez még koránt sem ad olyan nyomaték és teljesítmény görbét,és olyan mértékű növekményt mint a chiptuning!
A jelelcsalás miatti korlátozás hátránya hogy, a tuningbox egy pontosabban szabályzott korszerű motornál alig érezhető és álítás utánn a következő lépcső máris a vészprogram!
Szóval mindenki mindenki egyértelműen érti,hogy a chiptuning sokkal jobb teljesítmény fokozó eljárás,és ez így is van, erről papol az interneten az összes tuner oldal!!!
De nézzünk egy garanciális autót melynek tulajdonosa mindenképp lovakat szeretne a meglévő mellé,mert a vanból még soha nem volt baj ugy gondolja!!
Nézzünk egy autómata váltóval szerelt akármilyen jó tipusú gépjárművet melyel persze soha nem lehet baj!!!
Na és ha igen???
Egyébbként a garanciális problémák minden műszaki eszköznél általában,melyek nem kezelési hibák elég kevés futásteljesítmény utánn jelentkeznek!!
Egy egyszerű példa!Nézzük az előbb említett gépjárművet!A váltóba szerelt rossz minőségű sorozatbol vásárolt csapágy szétomlása és a váltó meghibásodása esetén a garanciális szervíz jelzi az anyacégnek,hogy ismét itt egy olyan tudjátok meg kell javítani mert gari!!!
Ez így is van ha nincs turkálva a motorvezérlő!!!
Minden modósitott motorvezérlő, hiába van utánna visszamódosítva teljesítmény szintileg, látható nyomot hagy maga utánn(a kezdetleges motorvezérlők nem,de azok már nem is garisak!)!!!
Nem is beszélve a csak kibontással és szétszedéssel programozható motorvezérlőkről,mint az F sorozatos BMW!
Akkor most mit tegyen a kevés lóerővel megáldott gépjármű tulajdonos?
Szétesik a kocsija a gyár hibájából de ő fogja kijavítani a hibát és Ő fizet mindent?
Ezt szerintem senki sem akarja!
Mindíg elmondom minden ügyfelemnek a korrektség végett,ennek tudatában kell lenni!
Tuning box esetében kiszerelik és semmi sem látszik ami miatt egy ilyen esetben elutasító lenne a szerviz!!!